Mitt vardagsliv och dess positiva konsekvenser

Jag har beställt hem en såndär foto kalender för hela året. Jag har alltså valt egna bilder för varje månad. Tycker det blir lite mer personligt att ha en sådan. Det behövs verkligen en kalender här hemma eftersom både Andreas och jag har så mycke för oss. Jag jobbar på som mest 5 olika ställen, men i vardagen är den mest 3 olika. Det är såklart mina smycken som jag håller på med som tar väldigt mycket tid, sen jobbar jag varanan helg på Gus Textil, och sist men inte minst jobbar jag på Dammsdal skolan i vingåker. Många undrar hur jag orkar, och jag svarar som jag alltid gör. Jag trvis så himla bra på alla tre jobb, jag får träffa så mycket människor när jag jobbar i butik, får träffa personer som utvecklas så mycket i sin vardag och lyckats när jag är på Dammsdal, och när jag jobbar med smyckena får jag tillverka saker och sen stå och prata för min vara på marknader och mässor vilket jag tycker är jätte kul. Jag älskar att träffa människor och det är så roligt att alla är så olika. Som ni kanske vet så vill jag bli polis för att man träffar mycket ungdommar och även många människor. Samtidigt så brinner jag för alla yrken jag håller på med just nu. Det är det som gör att jag orkar och tycker det är kul, och inte nog med det så ger det mig massa pengar! Så fort jag får en ny ide så ska den genomföras. Det kan vara allt från att komma på en ny produkt till att skaffa kattungar, och när jag kommit på en sån ide så ska det ske på en gång. Och vet ni vad, det sker också då på en gång.
Det leder till att min pojkvän Andreas får stå ut med massor, pärlor överallt, Te lukt i hela lägenheten, flickvän som kommer på en ide sena kväller och går upp ur sängen och genomför den, eller kollar google om iden är möjlig, Ljus med dekopage överallt och ibland en trött flickvän som behöver massor av kramar och omsorg. Jag menar, det är klart jag är väldigt trött en del perioder med, men ändå så tycker jag det är så kul.
 
Andreas har fått stått många kvällar och haft maten klar kl 22.00 och ändå klagar han aldrig. Därför kände jag nu när det var jul och allt att jag måste tacka han, därför boka jag en resa till romantiska staden Budapest där vi ska gå och titta på fina slott, äta gott men även gå på spa. När ha fick presenten nu i julas började han gråta och säger att jag inte hade behövt gjort detta, men vet ni vad, det Andreas gör i min vardag underlättar så mycket för mig. Han lagat mat, städar, plockar tvätt osv. säger att jag är duktig, ger mig bekräftelse osv. Han är bäst! Vi kommer ha det så mysigt i Budapest och jag ska försöka och koppla bort jobbet då.. ;)
 
 
Hit ska vi!
 
 
pusssssssss
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0