Fråga : hur kommer det sig att du fick in ett öga för Andreas?

Jag har fått in en fråga idag under skolantide. hahah!
Fråga : hur kommer det sig att du fick in ett öga för Andreas?
Ja det är väll bara att svara då :)
Svar: Jag har under hela vidåkers tiden vetat vem han är, precis som alla andra i Vingåker. Under åk 7 och 8 så har jag sett han i korridoren och vi har inte ens hälsat på varandra, även fast vi visste vilka varandra var. Jag och mina kompisar i klassen hade många diskussioner under vidåkerstiden om förhållande reletioner osv. Och jag sa under hela tiden att jag ALDRIG skulle kunna vara tillsammans med någon på vidåker, där fanns ingen som passa mig sa jag. Men en sak som är sjuk det var att jag och Viktor i in klass brukade ha en lek när vi satt i båset (på rasten). leken gick ut på att alla som gick förbi skulle man säga en skala från 1-10 på tex hur snygg rumpa man hade. Och jag kommer ihåg att andreas gick förbi och att jag sa till viktor "han får lätt en 10 alltså, han har jätte snygg rumpa". Men liksom, det var inget mer med det, skulle ändå inte vara tillsammans med han. Sen i slutet av nian så kom Musikalen. Jag och en carro satt alltid bakom samma "byxa " som det heter (skynke bakom scenen). Och vi pratade konstant om andreas rumpa i dom fula musikalbyxorna han hade på sig. Och jag kunde verkligen inte sluta titta, sen kom han fram då och då och pratade lite med carro eftersom dom var vänner.
Sen skulle han sjunga i musikalen och sen hörde man i högtalarna att han kunde fan sjunga?!?!?
Men det var ingenting med det. Av någon konstig anledning så "råka" han hamna i samma omklädningsrum ibland som mig och 6 st till. Då kan jag säga att jag höll påoch dö. Redan då så tyckte jag att det var något speciellt med han men jag kunde inte direkt säga var det var. Och precis som alla andra saker så höll jag det mesta hemligt. Sen började vi smsa lite under musikaltiden, men det var inget ragg eller så. Bara allmänt.
Efter skoltid så var dom flesta tjejerna kvar i skolans sylöjd för att hinna sy klart sina balklänningar och då fick jag en fråga av amanda "Är det någoting mellan dig och andreas eller, för ni skriver u sms hela tiden."
Jag blånekade ju det givetvis, men sen mitt upp i allt så kommer andreas och hans kompis martin in i syslöjden och jag blev jätte röd i ansiktet.. Det var den absolut jobbigaste stunden någonsin, jag visste inte vad jag skulle göra och havla syslöjden blev tysta och titta lite på mig. Då kände jag han SJUKT GODA PARFYM lukt. Och så säger han gulligt "hej:)". Jag blev sjukt varm i kroppen, men jag sa ändå ingenting till någon för att jag inte ville att någon skulle veta. Sen gick dom ut och då skrev han ett sms "kom ut och ge mig en kram", vilekt jag givetvis gjorde i smyg. hihi.
Sen var det dags för balen, och vi smsade ju fortfarande. Dagen innan balen skriver andreas ett sms till mig "jag har en känsla som säger att vi kommer få gå på balen tillsammans". jaja tänkte jag, sen kommer jag till balen i kejsäter och går in och ser mitt namn tillsammans med andreas namn och hans kompis martin. Jag trodde seriöst jag skulle tuppa av! Sen ser jag att andreas kommer in och säger "vem ska jag gå med?" Så säger en någon "isabell", han säger "VA?!"
Vi träffas och kramas och så får jag en roser av han och martin. Under hela balkvällen så tittar vi på varandra och ler och det är såå mysigt. Efter själva festen så går alla i balen in i ett kapall där en kille sitter längst fram och spelar akustisk musik och det är massa tända ljus. Då tog han tag i min hand och log. Då insåg jag att det kändes rätt mellan oss, men givervis vågade jag inte säg något.
Dagen efter balen var et slottsdag, den dagen gör 7orna lekar för oss 9or. Vi sprang på varandra lite då och då och pratade. Efter skoldagen så var jag på väg till bussen och så ringer han mig och frågar vart jag är, och så kommer ha och martin springades och sen kramas vi och säger hejdå, sen går ajg över gräsmattan mot bussen. Det hinner bara gå någon minut så ropar andreas "ISABELLLL" och jag vänder mig om och så springer vi emot varandra och pussas! Jag blev så himla glad alltså, sen han "tack gör igår (balen) vi hörs sen" sen gick vi åt varsitt håll. Jag började genast gråta och hoppade på bussen, jag fattade inte vad fan det var som hände. Dagen efter var det skolavslutning och han hade kostym på sig och var jätte fin. När jag gick upp för att ta mitt betyg så tittade vi varandra i ögonen och jag kunde inte sluta le. i kyrkan fick jag massa sms om hur det var emellan oss osv. Sen skulle vi åka vagn efter betygsutdelningen och deras vagn var mycket högre än våran, då åker deras vagn om oss och då gör han en slängpuss och pekar mot mig. Då började alla i min klass fatta och det gjorde absolut ingeting för jag var så säker. På skolavslutningskväll så hamnade vi på samma fest och jag vågade inte pussa han, så jag såg att han gick mot toaletten och då sprang jag efter och pussa han. Sen pussades vi heeeela kvällen. Jag visste inte vad jag skulle säga till mina vänenr, men sen satt vi en dag hemma hos sofia. Då frågar dom mig "ärligt, hur känns det med andreas, vad är det mellan er ?" jag började gråta och berättade hur kär jag var i han. Vi umgicks tätt och sen blev vi tillsammans. Det enda jag ångrar är att jag inte pussa han på balkvällen istället.
GUD VAD JAG ÄLSKAR DIG ANDREAS. Jag fällde en tår när jag skrev detta inlägg..



Kommentarer
carro

åh, fyfan jag börjar ju nästan gråta av att läsa allt :o, minns när han sprang fram och pussa dig för första gången o allt, så jävla söta!

2010-12-10 @ 14:15:19
URL: http://bengtssonsplace.se
erica

åh! jag börja gråta :( haha

2010-12-10 @ 18:14:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0